Taigi, kas yra Nike? Kuo Nike skiriasi nuo kitų gamintojų? Ir galiausiai kaip vartotojai atpažįsta, kad tai Nike? Tai trys kertiniai klausimai, kurių atsakymai turėtų tapti kiekvieno Nike agento ar distributoriaus rytine malda.
Nike - tai visų pirma sportas ir tai puikiai atsispindi viešai skelbiamoje įmonės misijoje - "To bring inspiration and innovation to every athlete in the world". Ir čia nekalbama vien apie profesionalų sportą, nes Nike tėvas Bill Bowerman yra pasakęs: "If you have a body you are an athlete".
Kas yra Nike ir ką ji veikia aiškiai pasakyta įmonės misijoje, taip pat aišku ir tai, kuo Nike skiriasi nuo kitų prekinių ženklų, nes nei vienas konkuruojantis gamintojas nekelia sau tokių tiek geografine, tiek vartotojų prasme plačių tikslų.
Tikslai tikrai ambicingi ir akivaizdu, kad be didelio indėlio į visapusišką kokybę, kuriančią prekinio ženklo vertę, juos pasiekti būtų iš ties labai sunku. Suvokdama tai įmonė investuoja. Investuojama į naujų technologijų ir dizaino kūrimą, į darbuotojus, į gamybinių procesų tobulinimą, į prekybos taškus bei komunikaciją su vartotojais. Kompanija taip pat pasižymi ypatingu socialiniu aktyvumu, kuria ir remia medžiagų perdirbimo programas, stato bei renovuoja sporto kompleksus, organizuoja tūkstančius žmonių pritraukiančius sporto renginius.
Lygiagrečiai su aukščiau išvardintomis investicijomis rūpinamasi ir kitomis eilutėmis, leidžiančiomis skirtinguose pasaulio žemynuose gyvenantiems vartotojams sėkmingai atpažinti Nike prekinį ženklą. Ir tai yra vadinama standartizavimu. Nike kokybės standartas lydi prekę visuose jos gyvavimo cikluose pradedant nuo dizaino dirbtuvių ir baigiant mažmeninės prekybos taškais. Manau kiekvienas, kam tektų pamatyti Nike gamyklą ar jei jam į rankas patektų Nike sukurta reklaminė brošiūrą nesunkiai suprastų, kas yra žinutės transliuotojas.
Nike rūpinasi savo ženklu ir siekia, kad vartotojus pasiektų aiški, kokybe kvepianti žinutė, tačiau kiti Nike žinutės retransliuotojai (Nike agentai ir distributoriai) pamiršta standartus, užsimerkia prieš visus kokybės reikalavimus ir to pasekoje žinutės turinys yra iškraipomas. Iškraipyta ir kokybę praradusi žinutė kuria tikrovės neatitinkantį prekinio ženklo įvaizdį, vartotojai jų rinkai primestus standartus suvokia globaliai ir taip sugriaunama viskas, ko gamintojas ilgus metus siekė ir į ką investavo.
Štai keletas lietuviškų reklaminių maketų pavyzdžių privertusių parašyti šį pranešimą.
Visuose maketuose Nike ženklas skirtingo dydžio, nei viename iš maketų nepanaudotas standartinis Nike teksto šriftas, produktų kataloguose pateikiami pieštiniai prekių pavyzdžiai panaudoti kaip nuotraukos. Ar tai Nike?
No comments:
Post a Comment